OBRA GRÀFICA ORIGINAL DELS ARTISTES:

OBRA GRÀFICA ORIGINAL DELS ARTISTES: Joan Àvila, Magí Baleta, Joan Barbarà, Miquel Barceló, Joan Bennàssar, Jim Bird, Enrique Broglia, Miquel Brunet, Miguel Ángel Campano, Ramon Canet, Pep Canyelles, Maria Carbonero, Félix de Cárdenas, Lluís Claramunt, Pep Coll, Cristina Escape, Ñaco Fabré, Rafa Forteza, Joan Gomila, Ellis Jacobson, Rafel Joan, Lluís Juncosa, Mercedes Laguens, Alícia Llabrés, Pep Llambias, Pere Martínez "Pavia", Mariano Mayol, JM Menéndez Rojas, Fernando Pagola, Pedro Quetglas "XAM", Albert Ràfols Cassamada, Juli Ramis, Joan Riutort, Bernardí Roig, Dolors Sampol, Horacio Sapere, Pep Maria Sirvent, John Ulbricht, entre d'altres.



15.11.10

TALLER 6A: MÉS DE 25 ANYS D'HISTÒRIA

Taller 6a

 més de 25 anys d’història


L'any 1982 un grup format per artistes i  especialistes en arts gràfiques, fundà el Taller 6a (pren el seu nom per la seva ubicació al Carrer Pont i Vich, 6a).

El Taller 6a sorgeix amb l'objectiu de recuperar les tècniques d'estampació tradicionals (Xilografia, Gravat Calcogràfic, Litografia, etc.), desplaçades pel pas del temps i pel progressiu desenvolupament de les tècniques fotomecàniques.

Abans que el Taller fos una realitat els membres fundadors van haver de conéixer les tècniques, i prendre'n experiència. De fet la fidelitat als orígens de les tècniques tradicionals, lligada a l'afany de recuperació i conservació portaren el Taller 6a a treballar amb estris i màquines datades de finals del S. XIX i principis del S.XX. Fou d'aquests inicis experimentals d'on sorgiren les primeres edicions dels artistes Miquel Barceló, Joan Roca Fuster, Miquel Brunet, Juli Ramis, entre d'altres. Amb aquests atractius projectes el Taller 6a obrí definitivament les seves portes dia 29 de desembre de 1982.

Un altre objectiu era fer combregar aquestes tècniques amb l'art dels artistes, la gran majoria mallorquins i d'altres amb una estreta relació amb l'Illa. L'objectiu final sempre ha estat posar a l'abast de tothom autèntiques obres d'art, que pel fet de formar part d'edicions gràfiques, sempre limitades, també passaven a tenir un cost més assequible.

L'experiència, les més de 1000 edicions, fruit d'una estreta col·laboració amb més de 80 artistes, avalen el prestigi del Taller 6a, que ha traspassat en més d'una ocasió els límits de la insularitat.

Artistes com Miquel Barceló, Miquel Àngel Albis, Magí Baleta, Joan Bennàssar, Jim Bird, Andreas Braun, Miquel Brunet, Ramon Canet, Pep Canyelles, Maria Carbonero, Pep Coll, Joan Costa, Maurice Ducret, Ñaco Fabré, Rafa Forteza, José Hernández, Joan Hernández- Pijoan (col·laboració per cortesia de la Fundació Dorothy & Jim Bird), Rafel Joan, Alícia Llabrés, Pep Llambies, Luis Maraver, Francesca Martí, Glòria Mas, J.M. Menéndez Rojas, Pere Pavia, Pere Quetglas XAM, Riera Ferrari, Albert Ràfols Cassamada, Dolors Sampol, Àngel San Martí, Tòfol Sastre, Pep Maria Sirvent, Antoni Socias, John Ulbricht, entre d'altres  han treballat als obradors del Taller 6a. Molts d'ells coneixedors de les tècniques d'estampació tradicionals gràcies a la seva feina en els obradors del Taller 6a.

El nom del Taller 6a va lligat al nom de molts d'aquests artistes, com a testimoni directe del seu desenvolupament fins a convertir-se en artistes capdavanters, amb trajectòries que els ha fet valer el seu prestigi.

El Taller 6a a banda de portar a terme els seus objectius amb creus ha portat a terme una important tasca destinada al públic, apropant-lo a un món, el de l'obra gràfica, del tot desconegut per a la gran majoria, en una Illa amb una rica tradició en el camp de les tècniques d'estampació.

Avui podem dir que el Taller 6a  s'ha convertit amb peça clau a l'àmbit nacional, com a institució de caire privat que treballa les tècniques d'estampació tradicionals fidels als orígens de les mateixes.

Actualment gràcies al compliment dels seus principis bàsics del Taller 6a moltes llars illenques gaudeixen de l'art de grans artistes, al que d'altre manera no hi podrien accedir.

Cal destacar punts claus en la trajectòria d'un Taller que fa més de vint anys que passà de ser un projecte amb ambició creativa a una realitat plenera.

L’any 1981 amb el Taller 6a en plena gestació, els seus membres donen forma a les primeres experiències tècniques. Sense disposar encara d’un lloc on instalar els obradors del Taller, inicien el periple als obradors de l’Antiga Imprempta Soler, empresa familiar d’un dels membres fundadors del 6a.

És en els obradors del l’Antiga Imprempta, avui desapareguda, on sorgeixen les primeres estampes editades per Edicions 6a Obra Gràfica. L’artista que portà a terme aquell projecte fou un jove Miquel Barceló, engrescat preparant una exposició que tendria lloc a la seu del Col·legi d’Arquitectes de les Illes Balears. Fruit d’aquella experiència sorgí una sèrie de quatre estampes, una d’elles destinada a promocionar l’exposició esmentada, catalogada amb la referència 0001.

En aquella època el Taller 6a encara no disposava de l’experiència necessària per assolir edicions estampades en pedra litogràfica. Llavors els artistes dibuixaven les imatges directament damunt planxes d’alumini i el procés era més bé adapatat a les tècniques del moment.

Les quatre estampes catalogades com l’inici de la història del Taller 6a, esdevenen fruit dels primers contactes de l’artista amb el món de l’obra gràfica. La sèrie atén als títols: Avant lettre Exposició  Col·legi d’Arquitectes (0001), Tres pixerades (0002), Nocturn. Una Pixerada (0003) i Monstres a la Ciutat (0004), totes elles datades el 1982.

L'any 1984 el Taller 6a amb la intenció de posar a l'abast d'artistes els seus obradors atorgà unes bèques a estudiants de postgrau  de la Facultat de Belles Arts de Barcelona, amb l'objectiu de donar als sel·leccionats l'oportunitat de treballar directament amb planxes o bé amb les pedres litogràfiques. Magí Baleta fou en aquesta ocasió qui dirigí el grup de joves artistes format per Ana Comellas, Cristina Escape, Joaquim Escuder, Sol Fábrega, Esperanza García i Lluís Vives. D'aquesta estança al Taller 6a en sorgí una interessant carpeta, continent de 6 litografies i 6 gravats. La manca de suport institucional no deixà que la iniciativa tingués continuïtat.

Mentres el Taller 6a portava a terme la tasca de recuperar planxes antigues en desús pel tancament dels obradors tradicionals degut en molts casos a la modernització dels mateixos. L'any 1985 fou el Taller 6a qui tingué cura de la reimpressió del Mapa des Cardenal Despuig (planxes de coure originals datades l'any 1784) amb motiu del segon  centenari de la seva edició.

Paral·lelament el Taller 6a inicià una interessant tasca com a editor de llibres d'artista, que esdevenien peces de bibliòfil. L'abril de 1985 es pot determinar com la data d'inici d'aquesta vessant editora del 6a amb l'edició de El Baquiano y los suyos, amb litografies originals d'Enrique Broglia i el poema que dona nom a l'edició de Mario Benedetti, compost a mà a lletra tipus Ibarra. Cada un dels 200 exemplars fou signat i numerat per Broglia i Benedetti.

Uns anys d'experiència van esdevenir abastament per donar a conéixer la tasca impulsada pel Taller 6a. Així l'any 1987 fou presentat al gran públic amb la inauguració d'una exposició a la Calcografía Nacional a Madrid (Institució amb la que Edicions 6a Obra Gràfica manté una relació constant per afinitat, de la que han sorgit fruitoses col·laboracions). Més de 200 obres d'una quarentena d'artistes mallorquins o amb una estreta relació amb l'Illa foren exhibides, memòria dels cinc primers anys del Taller 6a. S'hi pogué veure obra de Maria Carbonero, Ramon Canet, Antoni Socias, Miquel Brunet, Miquel Barceló, Joan Bennàssar, Juli ramis, Pep Coll, Rafel Joan, Roca Fuster, entre d'altres.

Tancant l'any 1987 un grup d'artistes (en total 25) treballà en els obradors del Taller 6a per a realitzar dues carpetes de litografies originals que conmemoraren el XXV Aniversari del diari Mallorca Daily Bulletin. Les obres es reproduïren en un especial de la publicació, amb portada d'Aligi Sassu. Una de les carpetes, Pintant damunt pedra, es realitzà íntegrament en el Taller 6a, incloent obra de Maria Carbonero, Enrique Broglia, Rafa Forteza, Patxi Echeverría, J.M. Menéndez Rojas, Cati Juan, maria Luisa Magraner, Pep Canyelles, Ramon Canet, Joan Riutort, etc. Les obres en aquest cas eren monòcromes, a excepció de la del mestre italià, Sassu, destinada a ser reproduïda a la portada de la publicació. L'altra carpeta es titulà Pintant damunt metall, amb obres de Pep Coll, Riera Ferrari, Joan Bennàssar, Juli Ramis, etc. Les obres juntament amb les pedres litogràfiques i planxes s'exhibiren a la Banca March (Palma).

L'any 1988 es presentà la carpeta Pedra i cos, amb 7 litografies de Maria Carbonero, ramon Canet, Pep Coll, Rafa Forteza, Menéndez Rojas, Pep Canyelles i Antoni Socias, amb poemes de Miquel Bezares, Biel Mesquida, Arnau Pons, Margalida Pons, Guillem Soler, Ángel Terrón i Andreu Vidal.

Dia 19 de desembre de l'any 1989 s'inaugurà l'acte, probablement més important i destacat en la trajectòria del Taller 6a. Una exposició celebrada a Sa Lonja (Palma) que descobrí a la societat mallorquina el món de l'estampació, i mai més ben dit, ja que a banda d'exhibir 264 obres d'uns 64 artistes, regit tot plegat pel muntatge de l'arquitecte Lluís García- Ruiz, el públic pogué gaudir del procés d'estampació calcogràfica i litogràfica en directe, que es desenvolupà fins el tancament de l'exposició dia 15 de febrer de 1990. El públic no tansols gaudí del procés tècnic, també pogueren ser testimonis del fet creatiu de la mà d'artistes com Aligi Sassu, J. M. Menéndez Rojas i Miquel Brunet, que realitzaren litografies in situ. L'exposició es completà amb la taula rodona Obra Gràfica- Obra Original, Avui, amb la presència de Joan Barbarà (artista- gravador), Juan Carrete (aleshores subdelegat de la Calcografía Nacional), Magí Baleta (artista- gravador), José Hernández (artista- gravador) i l'editor i escriptor Gonzalo Cabo. Alhora es celebrà un concurs de dibuix, el guanyador obtenia com a premi la possibilitat de realitzar una edició litogràfica en els obradors del Taller 6a, i a més s'edità la carpeta Palma amb obra de Miquel Brunet, Rafel Joan, Maria Carbonero, Menéndez Rojas, John Ulbricht, Joan Riutort, etc. L'element comú era la ciutat de Palma, les obres s'acompanyaren de texts de Pere A. Serra i s'exhibiren a la mostra itinerant 6a Obra Gràfica.

Es pot dir que l'any 1990 fou de projecció internacional. Per primer cop, el Taller 6a participà en l'edició de la fira internacional de gravat FIAC EDITION SAGA'90 que tingué lloc en el Grand Palais de Paris. Les obres que cridaren més l'atenció en aquesta ocasió foren obres de Ramon Canet (tríptic de 2 metres per tres metres, fetes en aiguafort i carborundum) i d'altres obres de Carbonero i Menéndez Rojas de semblants dimensions.

 A partir d'aquí el Taller 6a manté un seguit d'etapes del tot productives enriquint el seu prestigi arreu. El desembre de 1990 membres del Taller 6a juntament amb Pere A. Serra i el fotógraf Juan Antonio Briñas es traslladen a Guadalajara amb quatre pedres litogràfiques per tal que aquestes fosin dibuixades per Camilo José Cela amb motiu d'un homenatge a Joan Miró. Després de les explicacions tècniques prèvies el Premi Nobel féu uns dibuixos de lletres arabesques que juntes formaven el nom del gran pintor.

L'any 1991 l'Ultima Hora concedí el Siurell de Plata al Taller 6a per la seva trajectòria. un mes després es presentava el llibre Per un batec de l'ànsia realitzat per Aligi Sassu i Josep Melià.

L'any 1992 donen fruit les relacions entre els artistes col·laboradors del Taller 6a i artistes d'altres indrets. Així arran d'un intercanvi cultural entre artistes mallorquins i gravadors alemanys, promogut per la Fundació Echo i el Taller 6a, sorgí l'exposició Huellas al Centre de Cultura SA NOSTRA amb obres sobre paper de Falko Böttcher, Feliks Büttner, Andreas Braun i Maggie Luitjens. Durant l'estança dels artistes alemanys a Mallorca intercanviaren visions sobre el món del gravat amb el Taller 6a. Posteriorment Ramon Canet, Pep Canyelles, Maria Carbonero, Menéndez Rojas i Pep Maria Sirvent, mostraren la seva obra damunt paper a centres culturals de Bremen i Rostock (Alemanya).

L'any 1995 s'inuagurà la sucursal d'Edicions 6a Obra Gràfica a Barcelona, on l'activitat expositiva fou constant.  L'espai era gestionat per Lluís Roca.

L'any 1997 amb motiu del 75è aniversari de la mort del poeta Costa i Llobera, el Grup Serra promou un homentatge pal·lés en una sèrie de gravats de Maria Antònia Cerdà inspirats en el mite de Nuredduna.

L'any 1998  es presentà a  les Bodegues de Ca'n Majoral (Algaida) el vi Coupage d'Art. L'etiqueta era una litografia original, signada i numerada de l'artista Maria Carbonero (edició de 100 exemplars). La col·laboració entre aquestes bodegues i Edicions 6a Obra Gràfica és constant. Molts dels artistes col·laboradors del Taller 6a han vestit les botelles del vi d'aquestes bodegues.

Un conveni entre Caixa de Balears SA NOSTRA  i Edicions 6a Obra Gràfica (1999) féu possible l'obertura d'un nou espai de l'editorial d'obra gràfica dins en Centre de Cultura de l'entitat bancària.

Entre l'any 1999 i el 2000 van tenir lloc una sèrie d'exhibicions a Sa Llotja (Palma) sota el títol Trajectòries. Del 1970 al 2000. Aquestes mostres esdevingueren revisió del procés creatiu i artístic dels darrers 30 anys a Mallorca. Sis artistes amb un tret comú, haver nascut a mitjans dels anys 50 esdevingueren protagonistes d'aquesta iniciativa: Àngel Sanmartí, Vicenç Torres, Ramon canet, Joan Bennàssar, Gerard Matas i Pep Canyelles. Per conmemorar l'exhibició s'edità una carpeta de litografies (una de cada artista) sota el títol Trajectòries.

L'any 2000 el Taller 6a celebrà una mostra al Centre de Cultura SA NOSTRA on es mostraren les edicions realitzades des de l'exposició de Sa Llotja. La tasca d'apropament al públic en aquesta ocasió també fou portada a terme, mitjançant el muntatge d'un taller d'estampació efímer que completava la interessant exposició i que es convertí en obrador improivissat per a un grup de joves artistes illencs com Paco Espinosa, Marian F. Moratinos, Santiago Picatoste, Aina Noguera, Paca Florit (Menorca), Joan Vallespir i Pep Tur (Eivissa), sel·leccionats per a realitzar una litografia (tots elles tenien en comú que eren menors de trenta anys i que mai havien entrat en contacte amb la tècnica). Les litografies es van editar i van ser recollides en una carpeta sota el títol 7 i 7, s'acompanyaren amb poemes de 7 joves poetes. Els poemes també van ser muntats a mà en el mateix taller que per uns dies s'ubicà en el Centre de Cultura SA NOSTRA. En
aquest cas el Taller 6a juntament amb SA NOSTRA volgué apropar el món de les tècniques d'estampació a les escoles de Mallorca, així es desenvolupà un programa didàctic destinat als alumnes de diferents centres escolars, que visitaren l'exposició.

L'any 2001 la mateixa mostra es traslladà al centre cultural Ca'n Gelabert, a Binissalem Mallorca. Aquest cop per qüestions expositives hagueren de prescindir del muntatge de taller.

L'any 2002 per conmemorar l'exposició Llum + llum, que alhora conmemorava els 100 anys d'arribada d'electricitat a Alaró, Edicions 6a Obra Gràfica, en col·laboració amb les institucions públiques promotores dels actes conmemoratius, editaren un carpeta de litografies sota el títol Blanc i Negre. La carpeta contenia una vintena d'obres de diferents artistes monòcromes amb el color negre. Entre els artistes que hi participaren hi eren presents artistes que havien exhibit la seva obra en l'exposició Llum + llum: Rafa Forteza, Ñaco Fabré, Maria Carbonero, John Ulbricht, Ramon Canet, Biel March, Glòria Mas, Dolors Sampol, Horacio Sapere, Joan Bennàssar, Jaume Mir, Antoni Socias, etc. Totes les obres de la carpeta s'exhibiren en una exposició en el Casal Son Tugores (Alaró), a la mostra també s'hi exposaren les pedres que cada un dels artistes havia dibuixat per a l'ocasió. La inauguració de la mostra contà amb el lliurament d'algunes de les litografies a les persones que van fer possible l'arribada de l'electricitat a la Vila.

L'any 2001 Edicions 6a Obra Gràfica porta a terme un ambiciós projecte editorial sota el títol Maldat, un llibre de gran format  amb litografies originals de Jim Bird i poemes de Francesc Verdú. Arrel d'aquest treball, la col·laboració amb l'artista britànic serà constant.

L'any 2004 amb motiu de la inauguració d'Es Baluard. Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma Edicions 6a Obra Gràfica realitza el llibre Contes Mallorquins, amb litografies originals de Joan Bennàssar i relats de Robert Graves.

El mateix any la Fundació Dorothy & Jim Bird fundada amb l'objectiu de recaptar fons per a la lluita contra la leucèmia nomena Edicions 6a Obra Gràfica, venedor exclussiu de l'obra editada per l'esmentada institució benèfica. Artistes com Sir Anthony Caro o Joan Hernández- Pijuan, entre d'altres,  han estat alguns dels que han realitzat obra gràfica amb aquesta finalitat benèfica. La litografia original de Hernández- Pijuan fou estampada als obradors del Taller 6a.

Dia 9 de desembre de l'any 2005, després d’una rehabilitació important, Edicions 6a Obra Gràfica reobre la seva seu al carrer Puresa, 8, de Palma. Obren les portes convertint l'espai des d’aquest moment en la primera sala d’exhibició exclusiva d’obra gràfica de les Illes Balears.

La reforma portada a terme pels arquitectes Joan Riera i Francesc Barceló esdevé  un ambiciós projecte amb el que s'aconsegueix aportar un caràcter molt contemporani a una empresa que, amb més de vint anys d’història, per la seva tasca està arrelada al passat, per la voluntat del Taller 6a de mantenir-se fidel a la tradició.

Presenten l'espai amb una interessant mostra d'obra gràfica d’artistes com Magí Baleta, Miquel Barceló, Joan Bennàssar, Jim Bird, Ramon Canet, Maria Carbonero, Pep Coll, Joan Costa, Rafa Forteza, Rafel Joan, Mercedes Laguens , Alícia Llabrés, Luis Maraver, J.M. Menéndez Rojas, Albert Ràfols Casamada, Juli Ramis, Dolors Sampol, Tòfol Sastre, Josep Vives Campomar i John Ulbricht, entre d'altres.

El mes de maig de l’any 2006 Edicions 6a Obra Gràfica reb la comanda per part d’Arte y Naturaleza de 4 edicions litogràfiques realitzades per l’artista Ricard Chiang.

El desembre de l’any 2006 Edicions 6a Obra Gràfica inaugura l’exposició Maria Carbonero. Gràfica 2006, en la que es pot veure la tasca portada a terme per l’artista i l’equip del Taller 6a durant mesos. Amb aquesta mostra Edicions 6a Obra Gràfica supera les 1000 imatges editades.

Actualment Edicions 6a Obra Gràfica, segueix en actiu col·laborant estretament amb un important nombre d’artistes. L’any 2007 el Taller 6a celebra el seu 25è aniversari amb un interessant calendari editorial.

Durant el mes de juny, Edicions 6a Obra Gràfica presenta les seves propostes editorials per a celebrar el seu 25è aniversari, amb la presentació d’un projecte bibliofilartístic. Es tracta del llibre Magma, amb litografies de J.M. Menéndez Rojas i poemes d’Eduard Jordà. Amb aquest acte el 6a posa de manifest el seu prestigi en el món de la bibliofília, esdevenint el primer cop a les Illes que un espai de grans dimensions s’adapta plenament a una obra de petit format.


L’octubre de 2007 Edicions 6a Obra Gràfica inaugura l’exposició XILOgrafies, en la que per primer cop a Mallorca un nodrit grup d’artistes, entre els que s’hi troben: Joan Bennàssar, Jim Bird, Maria Carbonero, Ramon Canet, Pep Coll, Rafa Forteza, Menéndez Rojas i Tomeu Ventayol entre d’altres, uneixen la seva creativitat entorn a una mateixa tècnica. La Xilografia és l’orígen de totes les tècniques d’estampació tradicionals, molts dels artistes que participen en la mostra mai havien utilitzat la tècnica, el que suposa tot un repte artístic i tècnic, d’altres dominen la tècnica  a la perfecció trobant-se en la fase en que creativitat i experimentació donen lloc a peces excepcionals. A més moltes de les obres exhibides  a l’exposició esdevindran les xilografies de major format realitzades fins aleshores a Mallorca.

Amb motiu d’aquesta exposició s’edita la carpeta XILOgrafies commemorativa del 25è aniversari del Taller 6a, amb 9 estampes realitzades mitjançant la tècnica que dona títol a l’exposició i carpeta, 1 de cada un dels artistes que participen a l’exposició.

Dia 28 de desembre de 2007, la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Palma atorga al Taller 6a un reconeixement públic a la seva Trajectòria, just quan es celebren els 25 anys d’història. El guardó esdevé una escultura de l’artista Tomeu Ventayol (artista col·laborador del Taller 6a). Lliuren el guardó la Sra. Nanda Ramon (Regidora de Cultura, patrimoni i política lingüística de l’Ajuntament de Palma) i el Sr. Joan Carles Gomis (director General de cultura de l’Ajuntament).

Dins el 2008 Edicions 6a Obra Gràfica presenta una interessant proposta editorial gràcies a una exposició col·lectiva dels artistes Maria Carbonero, Ricard Chiang, Rafa Forteza, Pep LLambies, Antoni Mas, Horacio Sapere i Tomeu Ventayol.

L’artista Ramon Canet realitza la seva primera exposició individual d’obra gràfica al llarg de la seva extensa trajectòria. S’inaugura a la seu d’Edicions 6a Obra Gràfica, amb un important ressò, després d’una intensa tasca portada a terme en els obradors del Taller 6a. A l’exposició es presenten estampes de gran format realitzades mitjançant tècniques com el carburundum, la xilografia, la litografia i el gravat calcogràfic.

L’any 2009 Edicions 6a Obra Gràfica inicia el seu calendari editorial amb un projecte extern. Certament l’Institut d’Estudis Baleàrics presenta una  interessant proposta al 6a, per tal de donar forma a ART-XIPÈLAG. La idea inicial de l’IEB és editar una carpeta de litografies i poemes on es representin les quatre illes de l’arxipèlag Balear. Així el Taller 6a dóna forma al projecte tenint cura de l’estampació i del disseny de la carpeta que es compon per sis litografies dels artistes illencs Joan Àvila (Mallorca), Pere Capellà i Simó (Mallorca), Paca Florit (Menorca), Alícia Llabrés (Mallorca), Enric Riera (Formentera) i Pep Tur (Eivissa). Cada litografia s’acompanya d’un poema dels autors: Pere Pons i Clar, Cèlia Viñas, Ponç Pons, Damià Huguet, Joan Ferrer Ribas i Pau Sarradell. ART- XIPÈLAG es presenta a la seu d’Edicions 6a Obra Gràfica mitjançant una exposició dissenyada entorn a la carpeta.

El maig de 2009 s’inaugura l’exposició Puntes seques, que es composa per 36 estampes realitzades amb la tècnica variant dins el gravat calcogràfic, en la que hi participen 6 artistes: Maria Carbonero, Pep Coll, Rafa Forteza, Alícia Llabrés, Mariano Mayol (essent el primer cop que col·labora amb Edicions 6a Obra Gràfica) i J.M. Menéndez Rojas. Cada artista es autor de sis estampes diferents. En conjunt la mostra esdevé homegènia sobretot pel fet que les 36 estampes atenen a un mateix format de paper.

A l’estiu l’artista basc Fernando Pagola realitza un stage en els obradors del Taller 6a.

Dins el mateix 2009, i en col·laboració amb el Taller dirigit per Jonathan Shimony, The Atlantis Press Art (Paris), Edicions 6a Obra Gràfica presenta l’exposició de monotips Autour de Mountsouris i la suite Voltant Bellver de l’artista Ñaco Fabré.

El 2010 Edicions 6a Obra gràfica inaugura l’exposició Retalls d’Hidrosfera de JM Menéndez Rojas. On l’artista treballa totes les tècniques d’estampació tradicionals amb matrius de gran format tot plegat per oferir una interessant lectura dels diferents estats de l’aigua, i de l’evolució de l’home.

L’octubre de 2010, l’artista Fernando Pagola exposa el fruit de mesos de feina en els nostres obradors sota el suggerent títol A L’ombra de Perkain. Una interessant mostra que té com a protagonista el món del pelotari, i la relació d’aquest amb l’entor arquitectònic.




Actualment Edicions 6a Obra Gràfica, juntament amb el Taller 6a, manté la seva tasca amb projectes de gran interés artístic i tècnic.
                                              

1 comentari:

  1. Com volíeu tenir suport institucional l'any 84 fotent a la Sol fàbrega pel mig??? Ai mare!

    ResponElimina